加拿大動物插畫家Papiare Tukiki

60多年前,Papiare Tukiki出生於加拿大東部北極地帶的努納武特,不到3萬的居民,冬天居住在圓頂冰屋中,夏天則以帳篷為家。「動物是我最喜歡的主題,在加拿大的北部地區,我不知道他們是如何生存下來的。如果沒有他們的話,我和我的家庭也無法生存。我還喜歡畫人們露營的場景,我很懷念那段舊時光,那段最美的時光。」藝術巧拙因乎心,心之巧拙因乎境。簡單樸素的線條,凝練了歲月與情感,以及對原始生活的懷念。
“I enjoy drawing animals and I’m amazed at how they survive up here in the north. Without them, my family would never have survived. I also draw people camping because I am reminded of old times when we lived on the land. Those were good times.”  Papiare Tukiki  was born Christmas Day in 1942, in Cape Dorset, Nunavut, Canada.





- via

SHARE ON:

    Blogger Comment

0 意見 :

張貼留言